Kati több mint 40 éve 1.típusú cukorbeteg, sok hasznos tanáccsal látott el minket. Köszönjük! :-)

Ő mit tett?

Én is jártam egyszer a 41 év alatt és az nem is olyan rég 4 hónapja volt.A különbség
annyi, hogy én a vacsora előtti gyorshatású inzulint nem adtam be.Megvacsoráztam úgy ahogy kell,
később még egy almát is ettem.Este 10 kor adom a bázis inzulint /Lantus/ és 6 órakor vacsorázom.
Megmértem vacsora előtt és 8.9 volt, ezen kicsit mérgelődtem, hogy mitől ilyen magas, majd a férjem
nyugtatgatott és mivel ő már evett, én is leültem vacsorázni. Ez eddig sosem fordult elő.Addig ki sem
mentem az ebédlőbe, amíg a rutinos dolgaimat el nem végeztem.Most nem így történt és ebből lett
szerencsére nem nagy baj, de akkor hirtelen jött a belső feszültség, ami még jobban megemelte a
cukor értéket és mivel egy órám volt a Lantus beadásig, a cukrom 18 volt. Beadtam a gyors hatásúból
10 E-t a 16 helyett, majd a rendes időben beadtam a Lantust és ettől kezdve néztem a cukrom elég
sűrűn.Éjfélkor általában 5 és 6 közötti értékeim vannak, akkor 8.4 volt, akkor már tudtam, hogy ebből
szerencsére nem lesz baj.A hajnali 3 órás mérés után feküdtem le, akkor már aránylag nyugodtan.
Reggel az értékem 5.8 volt. Nem veregettem magam vállon, de azóta a férjem is megnézi az inzulin
beadó kijelzőjén, hogy beadtam e az injektiót. A férjem volt az, aki nem aludt egy szemhunyást sem,
mert félt, hogy rosszul leszek. 5 órakor még meg is nézte a cukromat. Szerencsésen alakult ez a
helyzet, de főleg azért, mert volt mellettem valaki, aki kezdettől fogva tisztában van a betegségemmel.